מה זה אקופרסורה ?

יש המכנים את טיפולי האקופרסורה כדיקור סיני ללא מחטים זאת מאחר ושתי הטכניקות מבוססות על אותה שיטת טיפול. ההבדל העצום הינו שאקופרסורה הינה טכניקת טיפול לא פולשנית ובמקום הכנסת מחטים המטפל מבצע לחיצות בנקודות המרידיאנים.

אקופרסורה קיימת בסביבות 5,000 שנים, ואלה מאיתנו המעורבים בהוליסטיקה ובבריאות משוכנעים כי ההליכים הכלולים בתחום זה יעילים יותר מאשר פיזיותרפיה. לכל יצור חי יש כוח חיים, או אנרגיה, הנקראת קי או צ'י

כאשר אנרגיה זו, אשר זורמת לאורך מרידיאנים, היא מאוזנת וזורמת בחופשיות, הגוף במצב של בריאות. נקודות אקופונקטורה מתחברות אל נתיבי האנרגיה העיקריים של הגוף

כאשר אנרגיה זו חסומה או לקויה, עלולה להיגרם מחלה. הפרעות אלו באנרגיה הן לעיתים קרובות תוצאה של מתח או פציעה

כיצד אקופרסורה יכולה לעזור ?

אקופרסורה גורמת למוח לשחרר אנדורפינים אשר ממלאים תפקיד חשוב בתפקוד המערכת החיסונית, בהקלה בכאב, בהפחתת מתח ובהאטת תהליך ההזדקנות.

רשימת טיפולים המבוצעים  בקליניקה בטכניקת אקופרסורה :

•  כאבי גב, ברכיים, כאבים כרוניים

•  כאבי שרירים

•  מגרנות , כאבי ראש

•  לחץ נפשי, מתח נפשי , חרדות

•  אנטי אייג'ינג - האטת תהליך ההזדקנות

בפברואר 2006 נערך מחקר אקראי מבוקר באוניברסיטה הלאומית של טייוואן בטאיפיי.

129 מטופלים עם כאבי גב תחתון כרוני חולקו לשתי קבוצות . קבוצה אחת קיבלה טיפולי אקופרסורה  והקבוצה השנייה טיפולי פיזיותרפיה למשך חודש אחד. נקודות הקצה העיקריות היו : בתחילת המחקר, לאחר הטיפול, ובמשך 6 חודשי מעקב.

בסיום המחקר נמצא כי 89% מהמטופלים בקבוצת "אקופרסורה"  דיווחו על הפחתת הכאב או העלמתו

לעומת רק 15.5% מהמטופלים בקבוצת "פיזיותרפיה" .

התוצאות  מצביעות על ההיבטים החיוביים והלא מוטלים בספק של האקופרסורה והריפוי ההוליסטי.
כיום ישנם מחקרים רבים נוספים  אשר מאשרים את יתרונות האקופרסורה על פני פיזיותרפיה.

בכל אחד מהטיפולים ניתן לשלב טיפולי הילינג . נשמח לעמוד לשרותכם ולתת מענה לכל שאלה