ציפרלקס | חרדה

בעוד תרופות ותוספי מזון יכולים להבטיח יעילות מסוימת בטיפול בחרדות (anxiety) שיטות הוליסטיות כגון דיקור סיני והילינג יכולות לעזור לכם להפחתה כללית בלחץ באמצעות שינויים ארוכי טווח באורח החיים.

גם עבור אלה הסובלים מחרדה קשה, תרופות כגון ציפרלקס, זנקס , אלפראזולאם ובוספירון נועדו לטפל בסימפטומים של חרדה ולא בשורש של הנסיבות. טיפולי דיקור סיני לחרדות בשיטת אקופרסורה (דיקור סיני ללא מחטים) וטיפולי הילינג נישמתי אשר מבוצעים בקלניקה של ערן אלגור, הן טכניקות לטיפול טבעי בחרדה .

בשיטת הילינג , המטופל עובד יחד עם המטפל באמצעות דימויים מודרכים ואסוציאציות חיוביות ,על מנת לזהות את הגורמים המניעים הבסיסיים להתנהגות חרדתית.

בשיטת אקופרסורה מבצע המטפל לחיצות בנקודות המרידיאנים להקלה והורדת הלחץ נפשי , מתח נפשי, חרדות ודכאון.

לאחרונה רופאים רבים מפנים את המטופלים שלהם לטיפולים טבעיים בחרדה, בנוסף לשיטות הטיפול שלהם. מחקרים מתחילים להראות את ההשפעות הפיזיולוגיות המתרחשות בגוף במהלך טיפול הוליסטי ברפואה הסינית.

לדוגמה, במהלך טיפול הילינג נישמתי, הפעילות המנטאלית מואטת בעוד הערנות והבהירות נותרות על כנן. שינויים פיזיולוגיים בפועל כוללים האטה בקצב חילוף החומרים, עלייה בזרימת הדם במוח ושינויים בכושר התנגדות השריר. השינויים הם תגובה ישירה לשינויים הפיזיולוגיים הנגרמים על ידי מתח מוגבר וממושך.

לאחר טיפולי הילינג, מטופלים רבים מדווחים על תחושת רוגע ותפקוד טוב יותר הן בפן האישי והן בפן המקצועי.

תרופות ותוספי תזונה יכולים להיות פתרון מהיר לחרדה ולמתח ואכן מבטיחים כמות מסוימת של יעילות והקלה. למעשה, רופאים רשאים לרשום טיפול תרופתי כאמצעי להשגת שליטה על חלק מהתסמינים המיידיים. לכן, אם אתם סובלים מהפרעת חרדה או מרמת מתח מוגברת, הקפידו לשלב טיפולים  טבעיים כגון הילינג ואקופרסורה אשר ייתרמו להורדת המתח הנפשי שלכם.

גישה הוליסטית, הנוגעת הן לאורח החיים והן לסימפטומים פיזיים, יכולה להוות טיפול יעיל יותר לחרדה מאשר השיטות הקונבנציונליות, ויכולה אף להיות התשובה עבורכם. עם זאת, ממליץ ערן, להמשיך את הטיפול התרופתי ולהפחית בהדרגה את המינון בהתאם לשיפור במצבכם.